• Massagepraktijk Oosterzee

Massage overzicht

Een overzicht van alle massages

Kadobon

u kunt bij mij ook kadobonnen kopen

plan hier uw afspraak

Massage op locatie

bij u thuis, voor bedrijven en evenementen

Ruim 2 miljoen Nederlanders lijden aan een vorm van hoofdpijn. Voor veel mensen zorgt hoofdpijn ervoor dat ze niet goed meer kunnen functioneren in het dagelijks leven. Één op de vijf, heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn.

Anti-hoofdpijnmassage zorgt voor directe ontspanning en verlichting bij hoofdpijn.antihoofdpijnmassage

Anti-hoofdpijnmassage wat houdt dat in?

Het doel van de anti-hoofdpijnmassage is verminderen of wegnemen van hoofdpijn klachten. De spieren van de schouders, nek, hoofd, schedelrand en gezicht worden  gemasseerd en los gemaakt. Door bepaalde drukpunten ervaar je direct vermindering van je klachten.

Wie heeft er baat bij?

Anti-hoofdpijnmassage werkt verlichtend voor mensen met:

• Migraine
  • Spanningshoofdpijn
  • Clusterhoofdpijn
  • Chronische hoofdpijn

Wanneer kun je beter niet een anti-hoofdpijn massage nemen?

Tijdens een migraine aanval. De massage wordt bij migraine wel preventief toegepast Recent trauma zoals bijvoorbeeld een klap of stoot tegen het hoofd, hoofdpijn door een levensbedreigende ziekte, of een recent nektrauma, zoals een whiplash als gevolg van een auto ongeluk. Raadpleeg bij aanhoudende hoofdpijn altijd eerst een arts!

Effecten anti-hoofdpijn massage?

Door deze behandeling met regelmaat te ondergaan en de spieren los te maken, kunnen de klachten verminderen en in sommige gevallen zelfs verdwijnen.

TARIEF

Anti-hoofdpijn massage +/-45 min € 40,-

STRESSHORMOON

Massage vermindert het stresshormoon cortisol. De bloeddruk daalt en u ontspant. Bovendien stimuleert massage de aanmaak van serotonine en dopamine ('blij' stofjes).

IMMUUNSYSTEEM

Uit onderzoek is gebleken dat massage de aanmaak van witte bloedcellen stimuleert. Hierdoor kan je lichaam zich eerder ontdoen van ziekteverwekkers.

PIJNSTILLER

Massage is met name effectief tegen nek-, schouder- en hoofdpijn. Uit onderzoek blijkt dat massage net zo goed werkt tegen pijn als pijnstillers, acupunctuur en yogaoefeningen.

DOORBLOEDING

Massage zorgt voor een betere doorbloeding waardoor afvalstoffen makkelijker worden afgevoerd. Dit verbetert de stofwisseling en verlicht je spieren en organen.

SLAAPBEVORDEREND

Er is een verband tussen massage en de aanmaak van deltagolven in het brein. Deze hersengolven zijn verbonden aan diepe slaap, vandaar dat het makkelijker wordt om in slaap te vallen. Soms al tijdens het masseren!

GEWOON LEKKER

Buiten al deze voordelen is een massage ook 'gewoon lekker!'. Even een moment voor jezelf!